공통사항
박혜민 팀장님 인수인계 자료
[레미 브랜드 플랜]
공통사항
- SKU가 있는 제품은 각 SK별로 3개년 내용 분리하고, 하나의 스토리 같이 연결되게 정리하기
- 엔트리 SKU보다는 중간급 이상 SKU를 위주로 커뮤니케이션해서 프리미엄한 이미지 유지
1. 레미마틴 주요 피드백
- VSOP 예산이 가장 크지만, 실제 예산 집행은 XO랑 1739 위주로
- 1738 온채널(믹솔로지)에서 더 늘리기
- 300주년 관련 예산을 대폭 줄이고(PR만 간단히 하기), 칵테일 프로모션(VSOP → 1738 위주로)으로 예산 옮기기
- 칵테일 프로모션 : 1738 주제로 해서, 믹솔로지바에 물량 대폭 확대, 예산은 현재 17%에서 3~40%까지 키우기
: 바 채널에서 VSOP보다는 1738 리스팅에 더 집중하기
- 다이닝 프로그램은 XO위주로, 채널 스플릿에서 다이닝 물량 늘리기
2. 루이 주요 피드백
- PR은 명확한 타겟팅 대상으로 진행 필요
from Dexter
- Metabev targets to deplete 40cs if there is no allocation restriction
- Agree on first-year targeting, followed by expansion to the different types of rich in Y2 and Y3
- For the first year, focus on building visibility on a realistic number of accounts before expanding.
- To position LXIII as the ultimate gift during the gifting season
- To include another training in the training calendar so that sales staff are well trained before we start selling
- To make sure we are included in the Capella newsletter to reach out to their members.
- D2C is illegal, will look at other ways to sell D2C
- Explore having Simon as PCC
- We can potentially fight for higher allocation with Simon onboard
- Can speak to Vincent for advice on the set-up
- If Simon doesn’t take payment, we can’t request for him to deliver something
- To think about the best way to work with him and what the deliverables will be
3. PHD 주요 피드백
- 포트샬롯 성장 검토 필요
- 채널별 타겟 업장수
- 타겟 어디언스 관련해서 좀더 업데이트 필요
From Dexter
- Bruichladdich is relatively unknown outside of the whisky community and on-trade
- Recommend positioning PC10 as a door opener to peated whisky for consumers that are hesitant to try peated whisky – good conversion tool
- To update the channel split slide table to reflect correctly on and off trade split and volumes, add how many outlets you are targeting based on the different channel segmentation
- To provide a clear indication of the distribution landscape with a targeted number of outlets and calling out some key outlet names
- Why no growth on PC10? → Volumes shared by Area Manager based on allocation. Should relook at the Y2/Y3 numbers and Metabev wants more allocation.
- On top of the CSR activation for the beach clean up with bartenders, explore partnering with local individuals with sustainability practices to drive the sustainability message
- CTR 주요 피드백
- Drink strategy : 선택권지 않지 않게 2~3종으로, 아니면 온/오프 채널별로 불리하는 것도 가능
- 병행 관련 페이지 추가 : 2022년 아영 수입량 vs 병행 수입량, 주요 수입 국가, 주요 판매처
- Change Everything → 글로벌 콘텐츠 쓸지 또는 로컬 어셋 쓸지 확인 필요, 로컬 어셋 구체적인 플랜 필요
- Consumer engagement가 확실하게 일어날 수 있는 커뮤니케이션 필요
- cointreau takeover 구체적인 액티비티 내용 추가
5. TB 주요 피드백
- PR 캘린더에 추가 가능한 이슈 있으면 추가
- 리뷰 콘텐츠 내용 업데이트 추가
- Drink Strategy : 가니쉬 말고, 드링크 추가 필요할 듯 → Top Bar는 자유롭게 드링크 가능하지만, 나머지 바들을 Drink strategy 가이드에 맞게 운영 필요
6. MG 주요 피드백
- VSOP보다 Black Barrel 위주로 커뮤니케이션